Tuesday 19 July 2016

budaya Jepun di Boleh land

assalamualaikum..wahhh lama betul rasanya tak menulis, sejak balik Malaysia emosi tak stabil, nikmat makan telah ditarik,saya langsung xde rasa lapar dan xde selera nak makan menyebabkan berat badan turun lebih dari zaman anak dara dulu.terlalu banyak yang dipikirkan. Kebergantungan saya hanya pada Allah S.W.T, saya tiada tempat untuk mengadu, makanya saya mengambil keputusan untuk tidak menulis dikala emosi tak stabil nanti kan lagi banyak yang mokcik merepek meluah rasa di blog..tak mau tak mau itu tak bagus..hihi
ok berbalik kepada tajuk kita, Alhamdulillah rezeki saya dapat menetap di Jepun hampir 2 tahun, banyak yang dapat saya belajar tentang budaya dan cara hidup mereka, rasanya amat rugi dan sia-sia kalau saya tak dapat praktikkan amalan yang baik di sana untuk diserapkan di dalam kehidupan saya di Malaysia. kita mulakan dengan recycle, mengasingkan bahan buangan untuk dikitar semula..siap dengan label. Label bergambar ni sebenarnya lebih untuk mendidik Hafiy dan mengalakkan dia untuk sama-sama menjaga kebersihan.


dah pukul 12 malam, sampai di sini dulu yer, ada masa nati saya update lg apa lagi budaya Jepun di Malaysia ni yer..sayonara...konbanwa

2 comments:

Nanie said...

Alhamdulillah. Biarpun bermula dr benda yg simple. Janji impact di masa depan adalah baik. Well done.

NanyFadhly said...

Hoyehh..hoyehh..finally u are back! Begitu sekali culture shocknya. Patutla turun berat badan.Kuruihhh sangat.. :(
Nanti bila emosi dah stabil makan balik yer..banyak2 please..I is jeles kalau org kurus2 ni. HAHAH!

Bagus la dah siap2 buat macam tuh kat rumah..bakul sampah kami dah smpi dari Jepun..maka ayuhla mulakan sistem recycle. Jom buat sama2! moga2 istiqamah hendaknya.